راه های کسب درآمد از فتوشاپ
- جایگاه فتوشاپ در علم بیزینس
- روش های درآمدزایی فتوشاپ
- پردآمدترین بخشهای فتوشاپ
پس با ما همراه باشید…
جایگاه فتوشاپ در علم بیزینس
فتوشاپ زیر مجموعه نرم افزارهای گرافیکی است و همونطور که میدونید گرافیک میره زیر مجموعه ابزار های مارکتینگ، ینی هرچقدر که ما طراحی زیباتری داشته باشیم طبیعتا محصولی پرفروش خواهیم داشت.
شروع یادگیری فتوشاپ، استارت ورود به بازار کار حرفهای و حوزه مارکتینگ هستش.
دیگه این روزا فتوشاپ جزو نرم افزارهای مادر محسوب میشه و فعالیت در هر صنفی و انجام هرگونه فعالیتی، نیازمند آشنایی با این نرم افزار محبوبه.
روشهای کسب درآمد از فتوشاپ
دو روش درآمد زایی از فتوشاپ وجود دارد؛ مستقیم و غیر مستقیم.
کسب درآمد از فتوشاپ به صورت مستقیم
- استخدام به عنوان گرافیست ← ساده ترین راه درآمد زایی از فتوشاپ هستش؛ یعنی فتوشاپ رو یاد بگیرید و به عنوان یه گرافیست در شرکتی بخواید استخدام بشید و انجام کارهای گرافیکی اون شرکت بر عهده شما باشه.
- فریلنسری فتوشاپ ← دریافت سفارشات گرافیکی در سایت های فریلنسری
تو این دو روش به صورت مستقیم با کارفرما در ارتباط هستین و درآمدزایی میکنین.
کسب درآمد از فتوشاپ به صورت غیر مستقیم
- فروش ابزارهای فتوشاپ ← ینی شما انقدر در فتوشاپ تبحر پیدا میکنین که میتونید فایل های لایه باز مثل استایل و موکاپ و غیره رو طراحی کنید و درآخر به فروش برسونین
اگه با سایت دوست داشتنی فری پیک سر زده باشید حتما دیدید که این سایت تشکیل شده از چندین هزار طراح گرافیک که محصولات گرافیکی که خودشون طراحی کردن رو در این سایت به فروش میرسونن. - کمک به تیم تولید محتوا ← بسیاری از کسب و کارها برای خدماتشون یک تی تولید محتوا دارن و هرچه این تیم تولید محتوا قدرتر باشه قطعا به محتوای گرافیکی قدرتمند هم نیاز داره.
حالا ممکنه جایی پوستر، بنر، بکگراند، تصویر شاخص یا هرچیز دیگهای نیاز داشته باشه و وظیفه تولید این موارد بر عهده شماست. - آموزش فتوشاپ ← خب این بخش هم مشخصه، اگه تسلط خوبی روی فتوشاپ دارید، خوب چرا آموزش دادن رو شروع نمیکنید؟(؛
یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ طراحی گرافیک هست و اگه شما این علم طراحی گرافیک رو داشته باشید تبریک میگیم شما یکی از قوی ترین بازوهای دیجیتال مارکتینگ رو در دست دارید.
کم در آمد ترین و پردآمدترین بخشهای فتوشاپ
اینجا سه گروه خاص رو براتون به نسبت درآمد کم به زیاد براتون لیست کردیم و موارد کم کاربرد و خاص رو حذف کردیم.
استخدام به عنوان گرافیست چاپ خانه
رفقا باید بدونید، حوزه چاپ فرایندیه که استهلاک پذیره و یه سوتی یا اشتباه کوچیک ممکنه ضرر مالی زیادی براتون بوجود بیاره. و متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از هنر گرافیست در چاپ خانهها جا نیوفتاده ): منظور اینه که شما به عنوان طراح زحمت میکشید و کاری رو طراحی میکنید ولی ارزش کار شما و ارزش مالی که باید برای اون کار داده بشه اتفاق نمیافته، چرا که کارفرما این دیدگاه رو داره که ما هزینه سنگینی بابت چاپ پرداخت میکنیم و هزینه طراحی رو بهتون پرداخت نمیکنیم! به همین خاطره که میگم این حوزه درآمد کمی رو داره. پس اگه شما هم این تجربه رو داشته باشید با نظر من موافقید… اگه تجربه خاصی دارید حتما برامون کامنت کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند.
استخدام به عنوان طراح گرافیست
خب ممکنه شما بعد از مدت ها تمرین و آموزش دیدن و یادگیری و طراحی ها و تجربه های زیاد استخدام شرکتی بشید و یک حقوق ثابتی رو دریافت کنید و از اون مقداری که از قبل تعیین شده حقوقتون بیشتر نره.
طراحی روتین گرافیکی
طراحی محصولاتی مثل ست اداری، کارت ویزیت، پوستر، تراکت و غیره
اگه یکم دستتون راه بیوفته و طرحهای خوبی رو بتونید پیاده کنید ممکنه این صنف براتون صنف مطلوب و خوبی باشه.
اما علت این که در دسته بندی درآمد کمها این مورد رو گذاشتیم اینه که شما قیمت بالایی رو بابت طراحی هیچ یک از این طرح ها دریافت نمیکنین. اما اگه زرنگی کنید و راه های فروش خوب رو بلد باشید (که من در آموزش های فروش خوب به صورت کامل بهتون گفتم) استفاده کنید. به طور مثال اگه شما بابت طراحی هر کارت ویزیت ۲۰۰ تومان دریافت کنید و روزی بتونید چهارتا سفارش طراحی کارت ویزیت داشته باشید به راحتی میتونید روزانه با ۳-۴ ساعت کار یک میلیون کسب درآمد داشته باشید.
طراحی بنر سایت
این روش به نسبت موارد قبلی پر درآمدتره، حالا چرا؟ به این خاطر که شما اگه مشتری ثابت پیدا کنید این مشتریان شما ۵ تا یا مثلا ۱۰ تا باشند به راحتی میتونید ورودی درآمد ماهانه خوبی داشته باشید.
طراحان، ادمینها، مدیران سایت همواره مجبورند سایتشون رو بروز رسانی کنن و هر بار تصاویر و بنر های خودشون رو تغییر بدن پس مدام به شما سفارش میدن و طراحی هم با شماست.
ادیتور و رتوش کار آتلیه عکاسی
خب به نسبت این که تسلط بالایی نمیخواد(تسلط در همون حوزه روتوش کفایت میکنه) و سفارش کار زیاده پس درآمد خوبی رو داره.
درآمد این حوزه خوبه اما منوط بر این که بتونید پروژههای خوبی رو در طی فرایند کاریتون دریافت کنید.
کمک به تیم تولید محتوا
همیشه در همه حوزهها تیمهای تولید محتوا به یه گرافیست و فتوشاپ کار برای تولید تصاویر نیاز دارن.
رفقا تمرکزتون اصلا نباید فقط رو حوزه فتوشاپ باشه، فتوشاپ پایه کاره (فتوشاپ قطعا از اهمیت بالایی برخورداره اما فقط با این یه نرم افزار به درآمد بالایی نخواهید رسید) و شما باید ایلوستریتور و ایندیزاین رو هم بلد باشید و با ترکیب این سه نرم افزار خفن باید یه محتوای بسیار قوی و کاربردی رو تولید کنید.
البته اگه فکر میکنید نیاز به تسلط بیشتری در حوزه فتوشاپ دارید و نیاز دارید که ایلوستریتور و ایندیزاین رو به خوبی یادبگیرید
خب ما هم پکیج گرافیک پلاس رو براتون تولید کردیم که مخصوص خودتونه، صفر تا صد طراحی گرافیک رو در این پکیج گنجوندیم
بعد دیدن این دوره به راحتی وارد بازار کار طراحی گرافیک بشید و مارو هم دعا کنید😉
طراحی UI و UX
این نوع طراحی یا میتونه در حوزه اپلیکیشن باشه یا تو حوزه سایت و در هر دو حوزه درآمد خوبی رو داره منوط بر این که تسلط خوبی روی گرافیک داشته باشید و مطالب UI و UX رو به خوبی دنبال کنید و مطالعه خوبی داشته باشید.
این نکته رو بگم که شما صرفا با تسلط بر فتوشاپ نمیتونید وارد حوزه UI و UX بشید حتما حتما باید ایلوستریتور رو بلد باشید و چه بهتر که فیگما و یا Adobe XD رو هم در کنارش یادبگیرید و تمرین بکنید.
طراحی بسته بندی و طراحی لوگو
این دو مورد دو تا صنف جداگانه هسند اما در یک گروه درآمدزایی قرارشون دادیم چون درآمد خوبی دارن(شاید تعداد سفارشات پایین باشه اما دریافتی به ازای هر سفارش بالاست پس درآمد خوبی دارن).
شما برای این دو حوزه نیاز به تسلط و درک بالایی از گرافیک رو دارید، مثلا؛ در حوزه بسته بندی محصولات شما باید شناخت کاملی از نوع محتوایی که قراره ارائه بدید مثل رنگ مورد استفاده در اون، فونت مناسب و حتی پرسونا شناسی متناسب با اون طراحی رو باید تسلط داشته باشید ← اگه محصول قراره برای کودکان طراحی بشه از چه رنگی استفاده بشه ( پادکست تاثیر روانشناسی رنگ در طراحی گرافیک رو از دست ندید ) و مدل طراحی به چه صورت باشه، اگه سایز بسته بندی قراره بزرگ باشه چه نکاتی باید رعایت بشه و همه این موارد رو باید بلد باشید.
در مورد لوگو هم همین طور است که باید انواع سبک های لوگو و بلد باشید و نکات لازم جهت طراحی روانشناختی خوب لوگو متناسب هر کسب و کاری رو تسلط داشته باشید و بتونید پیاده کنید.
اگه فقط روی همین دو گزینه زوم کنید قطعا درآمد خوبی رو خواهید داشت.
فروش ابزارهای فتوشاپ
یکی از راه های کسب درآمد از فتوشاپ این حوزه هست که درآمد غیر فعال داره، چون شما یه فایل لایه باز (مثل استایل و غیره) رو یک بار تولید کردید و همیشه در حال فروش اون فایل هستید و ماده مصرفی ندارید، صرفا یه فایلی هست که یه حجم کمی رو داره روی هاست دانلود شما و مدام داره فروش میره ولی در کنارش باید یک تولید محتوای قوی برای فروش محصولتون داشته باشید.
آموزش فتوشاپ
بسیاری از افراد و یا تیم های تولید محتوا وجود دارن که دوست دارن این حوزه رو یاد بگیرن ممکنه این کار خیلی کار سختی نباشه. اگه شما تسلط خوبی در حوزه گرافیک و نحوه و قدرت بیان خوبی داشته باشید بهتره رو بیارید به این حوزه پر درآمد حالا یا پکیجهای آموزشی تولید کنید یا ویدئوی آموزشی روی پلتفرم های مختلف مثل آپارات و یوتیوب آپلود کنید یا کلاس های خصوصی و آنلاین بزارید تا درآمد خوبی رو کسب کنید.
ممنون از همراهیتون رفقا، امیدواریم این سری از ویدئوهای مهندس علی کربلایی براتون مفید بوده باشه و به خوبی ازش استفاده کرده باشید.
پارس تات ؛ آموزش با طعم یادگیری مهارت لذت بخش و کاربردی
صفحه آپارات علی کربلایی رو دنبال کنید و از آموزشهامون جا نمونید.
درباره علی کربلایی
شدیدا به گرافیک و وب علاقمندم، محتوای پیش روی شما عزیزان حاصل تجربه چند ساله بنده و تیم پارس تات که در اختیارتونه، یادتون باشه موفقیت حاصل تمایزه!
نوشته های بیشتر از علی کربلاییمطالب زیر را حتما بخوانید
-
آموزش طراحی بسته بندی بادام زمینی | بهاره نفری
893 بازدید
-
طراحی کاراکتر آبرنگی در ایلوستریتور و فتوشاپ | دیجیتال پینتینگ | علی کربلایی
1.19k بازدید
-
تایپوگرافی چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره لوگوتایپ
1.62k بازدید
-
آموزش طراحی بسته بندی با فتوشاپ امکان پذیر است؟
1.68k بازدید
-
نحوه تغییر هندل های انکرپوینت Anchor point به صورت مجزا
880 بازدید
-
آموزش تایپوگرافی در فتوشاپ با ابزار براش | علی کربلایی
1.02k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید