جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آموزش
    • گرافیک
      • پکیج گرافیک پلاس (فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین)
      • پکیج فتوشاپ
      • پکیج ایلوستریتور
      • پکیج ایندیزاین
    • وب
      • پکیج وب مقدماتی
      • پکیج وب مستر پلاس
  • پکیج‌های آموزشی
  • بلاگ
    • تلویزیون اینترنتی
    • پادکست ها
    • آموزش فتوشاپ
    • آموزش ایلوستریتور
    • آموزش ایندیزاین
  • رایگان
  • 02128428676 - داخلی صفر
  • info@parstut.ir
پارس تات
  • صفحه اصلی
  • آموزش
    • گرافیک
      • پکیج گرافیک پلاس (فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین)
      • پکیج فتوشاپ
      • پکیج ایلوستریتور
      • پکیج ایندیزاین
    • وب
      • پکیج وب مقدماتی
      • پکیج وب مستر پلاس
  • پکیج‌های آموزشی
  • بلاگ
    • تلویزیون اینترنتی
    • پادکست ها
    • آموزش فتوشاپ
    • آموزش ایلوستریتور
    • آموزش ایندیزاین
  • رایگان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

پارس تات > پادکست > پادکست گرافیک | محاسبه  تعرفه طراحی گرافیک

پادکست گرافیک | محاسبه  تعرفه طراحی گرافیک

۰۳ دی ۱۴۰۱
ارسال شده توسط سپهر دلخوش
پادکست ، گرافیک
75 بازدید
پادکست گرافیک | تعرفه طراحی گرافیک | علی کربلایی | پارس تات
https://dl.parstut.ir/podcast/price.mp3

سلام به رفقای پارس تاتی امیدوارم حالتون خوب باشه، من علی کربلایی هستم و تو این سری از قسمت‌های رادیو پارس در مورد یکی از پر تکرار ترین سوالات طراحان گرافیک تازه کار، یعنی محاسبه تعرفه طراحی گرافیک با همدیگه صحبت کنیم. همونطور که می‌دونید قیمت دهی تو طراحی گرافیک خیلی مهمه، علتشم اینه که شاید یه جورایی ۵۰ درصد بازاریابی کار گرافیک مون بستگی داره به قیمت دهی اصولی و اگه قیمت بالا بگیریم یا خیلی پایین بگیریم با قیمتی که میگیم متناسب با کیفیتی که ارائه میدیم نباشه این باعث میشه که مشتری‌مون بپره و یه جورایی بازاریابی یه طراح گرافیکی دیگه رو بکنیم. دلیلشم اینه که مشتری با خودش دودوتا چهارتا می‌کنه و با خودش میگه وقتی این طراح یه قیمت اصولی و درست نمیتونه به من بده، طبیعتا طراحی اصولی رو هم ارائه نخواهد داد و به همین خاطر میره به دنبال گرافیستی که این اصول و قواعد رو میدونه و رعایت می‌کنه و سفارش را به او می‌دهد و این باعث میشه که شما بازاریابی اون طراح گرافیست رو انجام بدید.

قیمت دهی در طراحی گرافیک به دو صورته:

  • اشل ثابت
  • اشل متغییر

 تعرفه اشل ثابت طراحی گرافیک

منظور از اشل ثابت اینه که یکسری از موارد قیمت مشخصی داره مثل ست اداری یا طراحی کارت ویزیت، تراکت، سربرگ، ست اداری
مثلا کارت ویزیت همه جا ۲۵۰ یا ۳۰۰ هزارتومن حالا با یکم اینور اونور. مثلا تراکت حدود ۴۰۰ تومنه

و این در واقه تعیین کننده اشل های ثابت ما هست.

حلا خیلی از عزیزان بابت هر کارت ویزیت ۲۵۰t می‌گیرند اما براشون صرفه اقتصادی نداره، و دلیلم اینه که بابت هر طراحی ۲-۳ ساعت زمان میگذارند… خب طبیعتا برای ۲-۳ کا طبیعی نیست ۲۵۰ هزارتون دریافت بشه.

این مشکل از دو حالت خارج نیست:

  1. مشتری سخت‌گیری دارید، که در قیمت دهی باید قید کنید طراحی اختصاصی محسوب میشه.
  2. سطح و لول طراحی شما پایین هست و به همین علت زمان زیادی صرف می‌کنید، پس بهتر هست آموزش های بیشتری ببینید و دست از وسواس و دوباره کاری بردارید و تمرینات بیشتری انجام بدید تا دستتون راه بیوفته.

استاندارد طراحی کارت ویزثیت یک ساعت است و اگر شما زمان بیشتر اختصاص میدید یعنی دستتون کنده و مشتری نباید هزینه کُند بودنِ شما رو پرداخت کنه.

سعی کنید یه اشل ثابت رو برای خودتون تعیین کنید و از چند طراح بپرسید، معمولا بابت طراحی تراکت ۱.۵-۲ ساعت زمان لازم هست و اگر زمان بیشتر صرف میکنید نشان از کند بودن شماست.
در کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیران پروژه، از اول تا آخر کتاب روی این نکته تاکید میکنه که “دقیق و واضح باید از مشتری پرسید که چی می‌خواد؟!”
شما باید فهم درستی از خواسته مشتری پیدا کنید و سلیقه مشتری رو درک کنید تا یک محصول با کیفیت و متناسب با سلیقه کارفرما ایجاد کنید.

۴ قدم اصلی برای تعیین اشل متغییر طراحی

اولین قدم برای قیمت دهی دونستن قیمت عرف اون نوع از طراحی هست


 مثلا اگه عرف طراحی لوگو ۳ ملیون تومان هست، درصورتی که حرفه‌ای هستید می‌تونید ۳۰ تا ۳۵ درصد روی این قیمت اضافه کنید ولی اگر مبتدی هستید میتونید ۳۵تا۴۰ درصد قیمت رو پایین تر بگید.

قدم دوم کیفیت طراحی‌تون هست

از همون ابتدا لول کاریتون رومشخص کنید یعنی با خودتون رو راست باشید و اگه خیلی حرفه‌ای نیستید، کار حرفه‌ای قبول نکنید و از ابتدا مشخص کنید که پروژه سطح متوسط رو قبول می‌کنید.
اگه شروع کارتون هست خودتون رو دست بالا نگیرید و صرفا تمرکز کنید روی مشتریانی که میخوان هزینه کمتری کنند، چون وقتی قیمت رو اعلام کنید و کیفیت کارتون از قیمت اعلامی کمتر باشه همون فرایند بازاریابی برای یک گرافیست دیگه رو انجام دادید و البته که قبول کردن پروژه هایی که از سطح شما بالاتر هست باعث دست پاچه شدن و کاهش اعتماد به نفستون میشه سعی کنید پروژه ها رو متناسب با خودتون بردارید تا براتون نوعی تمرین و سکوی پرتابتون به سمت بالا باشه.

این مورد رو  هم به یاد داشته باشید

شما نمی‌تونید در همه ابزارها و سبک های طراحی گرافیک استاد باشید، شما نمیتونید از همین ابتدا طراح لوگو خوب، طراح بسته بندی خوب، طراح پوستر خوب، طراح کارت ویزیت خوب و … خوبی باشید.
خوبه که در یکی دو حوزه تمرکز داشته باشید و در اون تخصص پیدا کنید و در اون بهترین باشید که بتونید قیمت خوب رو بدید و شناخته بشید، خب ممکنه شما بتونید همه کارا رو کنید ولی خب طراح لول متوسط محسوب میشید و به عنوان یک متخصص در زمینه خاص شناخته نخواهید شد و به همین دلیل باید از اشل‌های ثابت قیمت بدید.
چون مثلا شمایی که در همه حوزه ها ورود پیدا کردید دیگه زمان مطالعه خوب در حوزه خاصی رو ندارید و در نتیجه طراح متوسط محسوب میشید مگر این که ۲۰-۲۵ سال در حوزه گرافیک خاک صحنه خورده باشید که این مورد برای شمایی که تازه وارد این حوزه شدید وجود نداره و اکثر افرادی که در این حوزه هستند طبیعتا جوان هستن و طبیعتا تجربه آنچنانی ندارند.

میزان پیچیدگی طراحی

بازهم در کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیران پروژه تاکید میشه” که واضح از مشتری بپرسید چی میخواد” مثلا ازش بخواید تا یک نمونه مورد پسند خودش رو ارسال کنه خیلی ها میگن سلیقه خودت ولی خب ممکنه تعریف سلیقه از زبون هر دو ما متفاوت باشه پس ازش بخواید که هر طور شده ارسال کنه و ببینید که میزان پیچیدگی کارش چقدر هست و طبق اون قیمت بدید.
با چیدن این سه متغییر به یک قیمت واحدی خواهیم رسید، برای این که متغییرهاتون بیشتر نشه و فرایند محاسبه تعرفه طراحی گرافیک براطون طولانی و زمانبر نباشه باید روی تعیین سطح تاکید بیشتری داشته باشید، یعنی به طور مثال منه علی کربلایی میام میگم من فقط پروژه های ساده رو میزنم به همین صورت….

اینم از نکته آخر…

پروژه‌هایی که می‌گیرید رو یادداشت کنید، مقدار ساعت و نوع پروژه‌هایی که دریافت می‌کنید رو تا با کممک این یاد داشت‌ها برای پروژه‌های بعدی خیلی سریع و درست هزینه و زمان رو به مشتری اعلام کنید.

اگه شما هم در فرایند محاسبه تعرفه طراحی گرافیک به موردی برخوردید و یا تجربهی دارید خوشحال میشیم با ما در میون بزارید تا ما هم استفاده کنیم.

۵/۵ (۱ نظر)
اشتراک گذاری:
برچسب ها: پادکست
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نحوه سایه زنی متون در فتوشاپ | علی کربلایی

    7 بازدید

  • طراحی تایپوگرافی با براش ایلوستریتور

    7 بازدید

  • ایجاد کادر گوشه دار در ایندیزاین | علی کربلایی

    6 بازدید

  • بررسی کامل این که کالیگرافی چیست و چه سبک‌هایی داره | پارس تات
    کالیگرافی چیست؟! | تلفیق طراحی گرافیک سنتی و مدرنیته

    11 بازدید

  • نقد و بررسی لوگو های طراحی شده | چالش شماره ۱

    32 بازدید

  • طراحی کاراکتر و جلد کتاب | علی کربلایی | قسمت ۳

    24 بازدید

قدیمی تر بررسی جدیدترین قابلیت‌های آپدیت ایلوستریتور 2023
جدیدتر آموزش رایگان مبانی طراحی لوگو اصولی | آموزش‌های لیندا

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

قصه از کجا شروع شد؟!

داستان ما از سال ۹۴ شروع شد، دغدغمون آموزش گرافیک به روشی بود که علاوه بر نرم افزار فرآیند هوش بصری و خلاقیت رو هم منتقل کنیم، محتوای فعلی سایت، حاصل چند سال تلاش و مطالعه یک تیم ۱۰ نفره‌ست که عاشق کارشون هستن، گرافیک زندگیمونه و ما برای زندگیمون هرکاری می‌کنیم…

با ما در ارتباط باشید

اگر در مورد آموزش ها سوال دارید، و یا حتی در حین فرآیند طراحی براتون سوالی پیش اومد کافیه بپرسید، خجالتی نباشید نذارید بخاطر یه سوال فرآیند طراحیتون به تاخیر بیفته ما درکنارتونیم…

تماس با ما

شبکه‌های اجتماعی

  • همکاری با ما
  • گزارش خطا
  • درباره ما
Menu
  • همکاری با ما
  • گزارش خطا
  • درباره ما
©1395-1401 تمامی حقوق برای این سایت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط آرانیک وب

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت