ویژگی کارآفرین موفق چیست؟
با سلام خدمت همه ی پارس تاتسی های عزیز. امیدوارم که هر جا هستید حالتون خوب باشه. امروز مقاله ای در رابطه با ویژگی کارآفرین موفق براتون آماده کردیم.
توی این مقاله براتون ۱۶ عنوان از ویژگی های کارآفرین موفق رو ذکر کردیم و براتون به صورت کامل و جامع شرح می دیم که ویژگی های اخلاقی یک کارآفرین چی میتونه باشه! با ما همراه باشید…
اگه می خواید کارآفرین موفق باشید، زود تر خودتونو با این تیتر ها هماهنگ کنید:
یک کارآفرین موفق چه ویژگی هایی دارد؟
۱- شور و انگیزه داشته باشید!
مهم ترین کاری که میکنیم بررسی ویژگی های یک کارآفرین هست که هر کسی باید داشته باشه تا سطح زندگی و کاری خودشو بهتر کنه و ارتقا بده، انگیزست.
وقتی داریم راجع کارآفرین و کارآفرینی حرف می زنیم، قطعا با یک بمب انرژی و انگیزه طرف هستیم.
همیشه باید از خودتون بپرسید که آیا کاری هستش که همیشه انجامش بدید و ازش خسته نشید؟ جواب این سوال میشه همون انگیزه ای که بهش نیاز دارید. همیشه یادتون باشه که میزان شور و انگیزتون، تعیین کننده موفقعیتتونه. پس همیشه با انگیزه باشید!
۲- کاریو انجام بدید که ازش لذت می برید
بزرگ ترین معیار زندگیتون، خودتون هستید. همیشه به روند و کیفیت زندگیتون نگاه کنید و کم و کاستی هارو بشناسید. همیشه در کارتون به این توجه داشته باشید که ازش لذت ببرید. رضایت داشتن، خوب پول در آوردن، ثبات داشتن و لذت بردن از کار همیشه انعکاس مستقیم توی کارتون داره.
بدونین که اگه لذتی از کارتون نمی برید، قطعا رضایتی هم از کارتون ندارید؛ قطعا پول خوبیم در نیمارید؛ قطعا لذتی نمی برید و قطعا موفقیتی براتون حاصل نمیشه.
پس از کارتون لذت ببرید! بخاطر داشته باشید همیشه کارآفرینا از کاری که انجام میدن لذت می برن.
۳- سازگاری و انعطاف پذیری
شما به عنوان یک کارآفرین باید توانایی انطباق پذیری را در رابطه با هرچیزی داشته باشید. اینکه پر شور و هیجان یا خشک و سرد باشید مهم نیست؛ مهم اینه که مثلا در مواجه با مشتری یا نیاز های بازار، انعطاف پذیر باشید و خودتونو سریعاٌ با شرایط سازگار کنید.
کارآفرین بودن و یا خطرپذیری کارآفرینانه فقط منوط به این نیست که کاراییو انجام بدید که به آن باور دارید؛ بلکه باید هدفتون این باشه که یک کسب و کار ازش استخراج کنین.
بازار و نیاز هایی که در بازار وجود داره یا به وجود میاد، همیشه در حال تغییر بوده و پویا هستن و این تغییرات، پدیده ای تکرار شنوده اند.
شما به عنوان یک کار آفرین، باید توانایی پذیرش هرگونه انتقاد یا پیشنهاد رو داشته باشید و با هدفمند سازیشون، بهینه سازی انجام بدید و آماده ی بهبود سطح کیفی خدمات یا محصولات خود باشید.
یادتون باشه که تولید محصولی که فقط مطابق سلیقه ی خودنوته، فقط جنبه ی سرگرمی داره؛ یک محصول واقعی باید نیاز بازار رو برطرف کنه. پس همیشه انعطاف پذیر و سازگار با اوضاع کار باشید!
۴- ویژگی کارآفرین موفق اینه که ریسک پذیر باشید
وقتی ریسک پذیر باشید یعنی یک قدم به کارآفرین بودن نزدیک شدید. یکی از بارز ترین ویژگی های کارآفرینا، داشتن روحیه ی ریسک پذیریه. ویژگی ریسک پذیری به شما این قدرت و توانایی رو میده که وارد اتفاقات پیش بینی نشده بشین.
یک نکته ی خیلی مهم اینه که ریسک پذیری هر آدمی، دلیل بر کارآفرین بودن نیست. ریسک کردن بدون فکر و در نظر گرفتن شرایط فقط کار احمق هاست! یک کارآفرین همیشه آماده ی مقابله با اتفاقات جدید و غیر قابل پیش بینیست و همیشه اینو در نظر می گیره که این ریسک به اندازه ی حرفه، زمان، و پولش هست یا نه. همیشه هم این احتمال رو در نظر می گیره که این سرمایهگذاری پرخطر اگه بازگشتی برامنداشته باشه، چیکار باید کرد؟
پس مثل یک کارآفرین ریسک پذیر باشید!
۵- از محصولی یا خدماتی که ارائه می دهید، درک کامل داشته باشید
وقتی کارآفرین هستید و دارید خدمت و محصولی ارائه می کنین، یقیناٌ می دونید که چی دارید ارایه می کنین. اگه می خواید یک کارآفرین عالی باشید، نباید از از تغییرات بازار و تحرکات رقیب ها و عوامل مختلف خارجی غافل باشید.
بدونید که بهترین محصول ها هم بدون توجه به این رکن ها، شکست می خورن. پس درک کامل از کارتون داشته باشید!
۶- جدی باشید و کارتون رو جدی بگیرید
مطمئن باشید نمی تونید توی کسب و کارتون موفق باشید مگر اینکه به محصول یا خدمتی که می دید باور داشته باشید. خیلی از مشاغل و کسب و کار ها که بخش زیادی از مشاغل خانگی هم در بر می گیره، کسب و کارشون رو جدی نمی گیرن و به راحتی از مسیر اصلیشون خارج می شن.
این حالت باعث میشه دیگه انگیزه ای هم نداشته باشن و به راحتی از دور خارج بشن. از اون طرف هم این دسته کسب و کارها همیشه از یه چیز بزرگ ضربه می خورن!
اونم افراد منفی گراست؛ دقیقا همونایی که میگن نه نمیشه تو نمی تونی و هزار بهونه ی دیگه مثل اینکه چون توی شرکت و فروشکاه کار نمی کنی اصلا کارت جدی نیست.
ولی اگه شما بدونی که کسب و کارهای خانگی توی چند سال اخیر، چه رشدی کردن و به چه سود دهی ای رسیدن، به عنوان کار آفرین، خیلی جدی تر از قبل به کارتون بها میدین. پس کاری که انجام میدین رو جدی بگیرید!
۷- برنامهریزی کنید
برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه ویژگی کارآفرین موفق است.
وقتی به خود به چشم یک کار آفرین نگاه کردید، یعنی میخواهید یک کسب و کار رو از هیچ به نهایتش برسونید. حالا برای رسیدن و محقق شدن این هدف باید برنامه ریزی داشته باشید. باید مدیریت همه چیز رو به عهده بگیرید و جوانب همه چیز رو در نظر بگیرید.
شما باید برای تلاش ها و هدف های کوتاه و بلند مدتتون برنامه ریزی کنید؛ اما یادتون باشه که این برنامه ریزی، افراطی نشه. خیلی وقتا ممکنه شما ریسک کنید؛ یعنی کاریرو انجام بدید که ممکنه مسیر کاریتونو بهتر کنه و کلا همه چیز رو تغییر بده.
شما همیشه باید آماده ی مقابله با احتمالات پیش بینی نشده باشید. پس همیشه برای کارتون برنامه ریزی کنید!
۸- توی پول خرج کردن دقت کنید
کارآفرین خوب میدونه کی و کجا پول خرج کنه و مدیریت مالی داشته باشه. اینو بدونید که هر ریسکی که می کنید، طول میکشه تا به سود دهی برسه. حالا با توجه به اینکه سرمایه محدوده، باید مدیریت مالی داشته باشید و عاقلانه خرج کنید.
یک کارآفرین خوب برای تعهدات مالی امروز و فردا برنامهریزی میکنه. حتی بعد از اینکه تامین مالی شد و پروژه ها کامل شدن، به درستی گردش مالیو انجام میده چون میدونه که پول، مهم ترین رکن کسب و کاره. پس حواستون به پول خرج کردنتون باشه!
۹- بدونید که مشتری مهم ترین رکن شماست
شما به عنوان یک کارآفرین باید به کسب و کارتون برسید و باعث رشد و رونقش بشید. همیشه به خاطر داشته باشید که همه چیز به مشتری ختم میشه؛ مشتری تنها کسی است که تصمیم می گیره کسب و کار شما رونق پیدا کنه یا متلاشی و نابود بشه.
پس باید در کسب و کارتون، جوری رفتار کنید که مورد پسند مخاطب و بر محور مشتری شما باشه؛ از جمله تبلیغات، قیمت، کیفیت، وب سایت و غیره. مورد بعدی اینه که شما باید شناخت کامل از مشتریانتون داشته باشید تا بتونید بهترین خدمات و محصولات رو با توجه به ذائقه مشتریتون ارائه کنید. پس به مشتریاتون خیلی توجه کنید!
۱۰- مشتریان خود را بشناسید
یکی از ویژگی کارآفرین موفق، اینه که مشتریشو می شناسه و بهش احترام میگذاره. شخصا پاسخگوی سوالات و خدمات مشتری است و کاملا به همه ی وجوه مشتری خود تسط داره.
اینو باید بدونید که همه ی ما هم مشتری هستیم هم فروشنده و صاحب کسب و کار؛ خود ما وقتی با شیوه های مختلف تبلیغاتی و پشتیبانی برخورد می کنیم، کسل و عصبی میشیم؛ فلان ععدو شماره گیری کن، درخواست شما ثبت شده و در لیست بررسی قرار دارد و خیلی دیگه از این جملات.
وقتی بتونید به عنوان یک کارآفرین، جواب مشتری رو به نحو احسن بدید، بدونید که بزرگ ترین قدم برای ارتقای کسب و کار خود برداشتید. پس تسلط و شناختتون رو نسبب به مشتریاتون بالا ببرید!
۱۱- مشاوران خوبی داشته باشید
یادتون باشه مشاوره از هر کسی کار درستی نیست. دوستان و خانواده همیشه توی همه ی زمینه ها می تونن مشاوره بدن اما بدونید که این مشاره ها چیزی نیستن که باعث پیشرفت شما بشن؛ چرا که همشون از جنس محبت و احساسات هست یا از روی بد خواهی و تنفر.
همیشه یادتون باشه که از کسایی مشاوره بگیرید که تخصص آنها باشه و تجربه و روابط گسترده تری داشته باشن. داشتن دسترسی به مشاوره های با تجربه، یکی از ویژگی های کلیدی یک کارآفرین موفق است. پس از کسانی مشاوره بگیرید که با تجربه باشن!
۱۲- بهترین تیم کاری رو داشته باشید
هیچکس توانایی راه اندازی یک کسب و کار موفق را به تنهایی نداره. تیمی باعث پیشرفت و موفقیت کسب و کار شما میشه که دقیقا به اندازه شما دلسوز مجموعه و متعهد به کسب و کار باشه.
توی این تیم هر کسی نظری داره و می تونده برای پیشرفت مجموعه و کار، ایده ای بده که در آینده به درد کسب و کارتون بخوره. پس به عنوان یک کارآفرین موفق، تیم کاری درجه یک داشته باشید!
۱۳- در دسترس باشید
وقتی خودتون رو یک کارآفرین می دونید، پس قطعا صاحب یک کسب و کار هستید. این کسب و کار اعضا های مخلتفی داره که همشون به شما نیاز دارن و مربوط میشن. یادتون باشه توی عصری زندگی می کنیم که کار ها باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام بشه؛ پس باید حضور فعال داشته باشید و همیشه در دسترس باشید.
اینو یادتون باشه که مشتری شما برای پولی که به دست آورده، زحمت کشیده و الکی و مفتی به شما نمیده. تا زمانی که خدمات درست و حسابی نمیدید، توقع پول زیاد نداشته باشید.
بزرگ ترین خدمتی که شما به مشتریتون می تونید بدید، اینه که کار هارو براش ساده کنید و این خدمت فقط و فقط با حضور داشتن و در دسترس بودن امکان پذیره. پس یادتون نره در دسترس باشید! همیشه!
۱۴- حضور فعال داشته باشید
همیشه با حضور داشتن در همه جا خودتونو نشون بدید. این کار باعث دیده شدن شما توی همه صحنه ها میشه و این اتفاق مثبتی در کسب و کار شماست؛ چرا که کسایی که از کسب و کار ها حمایت می کنند، با شما آشنا می شوند و به شما جایگاه میدن.
این حضور فعال میتونه به شکل شرکت در موسسات خیریه، مراکز فعالیت های سیاسی محلی، اتحدیه ها و باشگاه ها و غیره باشه. بدونید که مردم به کسایی که می شناسن، احترام می گذارن و دوسش دارن. پس همیشه حضور داشته باشید!
۱۵- توجه هارو متمرکز خود کنید
باید به عنوان یک کارآفرین موفق ، کسب و کار خود را به نمایش بزارید و به شدت جلب توجه کنید.
یادتون باشه اگه بخواهید وارد بحث تبلیغات طولانی مدت بشید، قطعا قبل از به نتیجه رسیدن، ورشکسته میشید. شما باید هدفتون این باشه که با تبلیغات، پولش به جیبتون برگرده و باعث تقویتتون بشه. پس جلب توجه کنید!
۱۶- بر هنر مذاکره تسلط پیدا کنید
بزرگ ترین ابزاری که هر کارآفرین موفق برای برقراری تعامل داره، زبانش است. شما برای معرفی کردن کسب و کارتون نیاز به برقراری ارتباط دارید؛ پس باید حرف بزنید! ولی این حرف زدن یک قائده و قانونی داره تا بتونه بیشترین تاثیر گذاری رو داشته باشه.
شما باید مذاکره کردن رو به طور جدی بلد باشید تا بتونید هم تعاملاتتون رو بالا ببرید، هم تبلیغات خوبی داشته باشید، هم فروشنده ی درجه یک باشید و بتونید محصولتون رو بفروشید.
نیاز هر کارآفرینی، تسلط به علم مذاکره است تا بتونه موفقیت کسب و کارشو جشن بگیره. پس وقتی فن مذاکره رو یاد گرفتی، پیروز میدونی!
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
معجزه استمرار در رسیدن به موفقیت و آسان کردن کار ها
5.49k بازدید
-
تاثیر انضباط شخصی در موفقیت کسبوکار
2.59k بازدید
-
سود و زیان کسب وکار و روش های محاسبه آن
2.66k بازدید
-
خلق تجربه لذت بخش وتاثیر آن در رشد کسب وکار
1.91k بازدید
-
بهترین کتاب های برنامه ریزی که به شما کمک میکند به اهدافتون برسید
3.6k بازدید
-
بهترین کتاب های موفقیت در زندگی و کسب و کار
2.9k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید