عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک
اگر به دنبال آگاهی از عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک هستید ما در این مقاله به شما رازهای کلیدی مهمی را معرفی خواهیم کرد که آگاه بودن شما از آنها برای رسیدن به هدفی ایدهآل تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
آیا به عنوان یک صاحب کسب وکار کوچک به این موضوع فکرکرده اید که چه عواملی میتواند مسیر دستیابی به موفقیت را برای شما هموار کند؟
رسیدن به موفقیت در بازار کسب و کار با وجود شرکت های بزرگ و قدرتمند به معنای رقابت تنگاتنگی است که کسب وکارهای کوچک را به مبارزه و تلاش زیاد وادار میکند. اما با داشتن اطلاعات کافی درباره راه های پیشرفت در این بازار میتوانید به موفقیت برسید.
کسب و کارهای کوچک در اقتصاد هر کشوری از اهمیت زیادی برخوردارند.
با این حال احتمال تداوم آنها پایین تر از کسب وکارهای بزرگ و حتی متوسط است.
کسب وکارهای کوچک با چهار ویژگی نوآوری، کارآفرینی، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصتهای شغلی و درآمدزایی برای اقتصاد جهانی بسیار تاثیرگذار هستند.
منظور از کسب و کارهای کوچک چیست؟
اگر بخواهیم تعریفی برای کسب وکارهای کوچک داشته باشیم میتوان گفت که مشاغل آزاد ، شرکت های خدماتی، بازرگانی یا تولیدی که باتعداد کارکنان کمتر از ده نفر و بهصورت خصوصی اداره میشوند و همینطورمیزان درآمد سالیانه کمتری نسبت به کسب و کارهای بزرگ دارند، به عنوان کسب وکارهای کوچک شناخته میشوند.
به طورمثال تولیدیهای لباس، دفاتر حسایداری، دفاتر وکالت، نانوایی ها، رستورانها، آتلیه های عکاسی، خواربار فروشیها و اکثر شغل هایی که عموم مردم از آنها برای تهیه محصولات و خدمات روزمره استفاده میکنند ، نمونه هایی از کسب و کارهای کوچک هستند.
درنسل جدید کسب وکار، تولید محوری جای خود را به مشتری محوری داده است.
کسب وکارهای کوچک باید برای کسب رضایت و اعتماد مشتری تلاش کنند.
معیارهای مالی معمولاً مناسب ترین اندازه گیری موفقیت کسب و کار محسوب می شوند، اما معنای موفقیت در کسب وکار تنها به هدف ثروتمند شدن ختم نمیشود.
بلکه بهره مندی از رضایت و اعتمادمشتری در پایداری و ثبات بیشتر یک کسب و کار کوچک در بازار کار، تاثیر قابل توجهی دارد.
رازهای موفقیت در کسب و کارهای کوچک
سازماندهی
برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، شما نیاز به سازماندهی دارید. این موضوع به شما در انجام دادن کامل وظایف کمک خواهد کرد.
یک راه خوب برای سازماندهی این است که هر روز یک لیست را ایجادکنید و طبق لیست کارهای خود را انجام دهیدتا این اطمینان حاصل شود که شما چیزی را فراموش نکنید. انجام شدن تمام وظایف برای بقای کسب و کار شما ضروری است.
ثبت دقیق سوابق
همه کسب و کارهای موفق با ثبت دقبق سوابق متوجه میشوند که کسب و کار از نظر مالی در چه سطحی قرار دارد و با چه چالش های بالقوه ای روبرو است. با نگه داشتن سوابق، شما برای غلبه به چالش ها آماده میشوید.
خلاق باشید
همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود کسب و کار خود باشید تا با استفاده از خلاقیت بتوانید از بازارهای رقیب پیشگامتر باشید.
با ایده های جدید و به کارگیری رویکردهای جدید باعث پیشرفت کسب وکار خود شوید.
متمرکز بمانید
تاسیس یک کسب وکار به این معنا نیست که شما بلافاصله به درآمد زیادی برسید.
بلکه زمان میبرد تا شما در بازار کار شناخته شوید ، بنابراین برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود باید متمرکز بمانید.
بازاریابی و فروش
بازاریابی و فروش در واقع ایجاد یک برتری در بازار است.
شما باید به آزمایش رویکردهای مختلف ادامه دهید ، نتایج را اندازه بگیرید و نتیجه حاصل را بهبود ببخشید.
بازاریابی به شما در شناسایی بازار های هدف، مشتریانی که میتوانید جذب کنید و کمک موثر و قابل توجهی کند. همچنین بخش بزرگی از افزایش سود ، تحت تاثیر بازاریابی میباشد.
سازگاری داشته باشید
سازگاری یک عامل کلیدی برای کسب درآمد در کسب و کار است و برای اینکه بتوانید با شرایط موجود و منابع در دسترس موفق شوید باید سازگاری را به یکی ازعادات کسب وکار خود تبدیل کنید.
پیدا کردن و حفظ مشتریانی با ارزش بالا
یک عامل موفقیت بسیار مهم مورد نیاز برای حفظ کسب و کار شما این است که بتوان مشتریان راضی بیشتر احتمال دارد که به شما برگردند.
در دنیای کسب و کارهای کوچک قانونی به نام ۸۰-۲۰ وجود دارد ، این قانون به این معنا است که ۸۰ درصد از سود ودرآمد شما از ۲۰ درصداز مشتریان شما کسب خواهد شد. پس شما باید محصول یا خدماتی با کیفیت ارائه کنید تا بتوانیدمشتریانی ثابت برای خود نگهدارید.
هزینههای را به حداقل برسانید
اگر میخواهیدکسب وکار خود را با بودجه کمی شروع کنید.
بایدهزینههای اضافی را به حداقل برسانید تا در مخارج ضروری با مشکلات مالی روبرو نشوید.
با توجه به کاهش محبوبیت مشاغل فیزیکی و تمایل اکثر مردم به استفاده از خدمات آنلاین و غیرحضوری شما میتوانید با طراحی یک وبسایت برای ارائه خدمات یا فروش محصولات، به میزان قابل توجهی از هزینه های جانبی کسب و کار را کاهش دهید.
شرکت دیجیتال مارکتینگ آرانیک وب به شما با ارائه خدمات طراحی سایت تخصصی در زمینه شغلی شما، به طور موثری در افزایش فروش و موفقیت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.
برنامه ریزی قوی
برنامه ریزی ضعیف می تواند باعث شود که کسب و کار شما قبل از اینکه فرصتی برای موفقیت کسب کند، با شکست روبرو شود.
شما باید از انواع طرح کسب و کار که شامل مواردی مانند هدف تجارت شما، استراتژی بازاریابی، نیازهای مالی آگاه باشید.
قیمت گذاری سود محور
به تعبیری ، تمام قیمت گذاری ها سود محور است زیرا حتی اگر قیمت ها را با در نظر گرفتن اهداف دیگر تعیین کنید، برای ادامه کار خود همچنان باید سود کسب کنید.
با این حال، تعیین قیمت ایده آل برای تعیین سود ، اولویت اصلی است.
این نوع هدف قیمت گذاری می تواند با هدف به حداکثر رساندن سود به نسبت هزینه کالاهای فروخته شده و سایر هزینه های جانبی باشد .
قیمت گذاری مبتنی بر رقبا
از قیمتی که تعیین کردهاید برای جلب نظر مشتریان و تعریف جایگاه کسب و کارتان نسبت به رقبا استفاده کنید. این لزوماً به تعیین قیمت پایین تر از سایر گزینه های موجود متکی نیست. این استراتژی مطمئناً باعث جذابیت محصولات شما برای مشتریانی می شود که فقط براساس قیمت خرید می کنند.
همچنین می توانید با با انتخاب قیمت بالاتر ، از قیمت گذاری مبتنی بر رقیب به طور موثر تر استفاده کنید تا به مشتری این پیام را بدهید که کالای شما دارای کیفیت برتر است و ارزش پرداخت پول اضافی را دارد.
قیمت گذاری در بازار
استراتژی قیمت گذاری نفوذ در بازار به منظور جای گرفتن در بازار کسب و کار رقابتی، معمولاً با ارائه قیمت اولیه پایین انجام می شود.
اگر کار خود را با جذب مشتری بر اساس قیمت پایین شروع کنید، می توانید افراد بیشتری را وادار کنید محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند که این موضوع سبب ایجاد اعتبار و مشتری بیشتری برای شما میشود.
استراتژی نفوذ در بازار می تواند خطرناک هم باشد زیرا مشتریان دوست ندارند وقتیکه به قیمت پایین عادت میکنند، پس از مدتی آنها خواسته شود که هزینه بیشتری بپردازند.
با این حال، اگر محصولات یا خدمات شما کیفیت خیلی خوبی داشته باشند که باعث شود مشتری تمایل به خرید آن داشته باشد، مانند ویژگی های منحصر به فرد یا کیفیت فوق العاده بالا ، می تواند یک عامل موفقیت آمیز در کسب و کار باشد.
مزیتهای کسب و کارهای کوچک برای جامعه
۱. نیاز به منابع و سرمایه کمتری برای شروع دارند
کشورهای درحال توسعه با محدودیت سرمایه و منابع مواجعه هستند، پس تمایل افراد به تاسیس کسب و کارهای کوچک با سرمایه کم ، بیشتر میشود
۲. باعث اشتغال زایی و کاهش درصد بیکاری در جامعه میشوند
بالا بودن میزان اشتغال در کسب وکارهای کوچک به این معنی نیست که هر واحد تولیدی یا خدماتی تعداد زیادی ازافراد را استخدام میکند ،بلکه با گسترش کسب و کارهای کوچک درجامعه، شغل های بیشتری هم به وجود میآورند.
۳. استفادهی کسب و کارهای کوچک از منابع داخلی
با توجه به شرایط سیاسی دربرخی کشورها و بالابودن قیمت ارزهای خارجی، اکثر کسب وکارهای کوچک ازمنابع داخلی استفاده میکنندکه امتیاز بزرگی برای اقتصاد کشوربه شمارمیآید.
۴. سبب کاهش فاصله طبقاتی و افزایش درآمداقشار ضعیف میشود
۵. با اشتغالزایی برای اکثر افراد سبب کاهش اختلاف طبقاتی و رشد اقتصادی افراد ضعیف جامعه میشود.
۶. باعث پیشرفت افرادمتخصص و ورود آنها به کسب و کارهای بزرگ میشود.
۷. قابلیت تطبیق با شرایط مختلف و ادامه فعالیت در مناطق مختلف کشور
درباره علی کربلایی
شدیدا به گرافیک و وب علاقمندم، محتوای پیش روی شما عزیزان حاصل تجربه چند ساله بنده و تیم پارس تات که در اختیارتونه، یادتون باشه موفقیت حاصل تمایزه!
نوشته های بیشتر از علی کربلاییمطالب زیر را حتما بخوانید
-
معجزه استمرار در رسیدن به موفقیت و آسان کردن کار ها
5.85k بازدید
-
تاثیر انضباط شخصی در موفقیت کسبوکار
2.8k بازدید
-
سود و زیان کسب وکار و روش های محاسبه آن
2.87k بازدید
-
خلق تجربه لذت بخش وتاثیر آن در رشد کسب وکار
2.12k بازدید
-
بهترین کتاب های برنامه ریزی که به شما کمک میکند به اهدافتون برسید
3.82k بازدید
-
بهترین کتاب های موفقیت در زندگی و کسب و کار
3.11k بازدید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام ممنون خوب بود
ممنون از نگاه شما